Všeobecné zmluvné podmienky účasti na pobytoch

 

  1. Vznik zmluvného vzťahu

1, Účastníkmi zmluvného vzťahu sú Dodávateľ (cestovná agentúra), ktorý do zmluvného vzťahu vstupuje prostredníctvom majiteľa, interných alebo externých autorizovaných predajcov (ďalej CA) a Objednávateľ, ktorým môže byť fyzická alebo právnická osoba spôsobilá na právne úkony.

2, Zmluvný vzťah medzi CA a Objednávateľom vzniká obojstranným potvrdením zmluvy  alebo zaplatením zálohovej platby.

3, Zmluva vyplýva z ponuky katalógov, dodatočnej ponuky, zákazníkom potvrdených objednávok a je v súlade s týmito Zmluvnými podmienkami.

 

  1. Cenové podmienky

1, Cena pobytu organizovaného CA je zmluvne záväzná a dohodnutá cena medzi CA a Objednávateľom a je uvedená v Zmluve o pobyte.

2, V prípade, ak do 21. dňa pred začiatkom pobytu dôjde k nepredvídaným zvýšeniam cien od dodávateľov CA / pohonné hmoty, cestné poplatky, tarify, el. energia, zvýšenie daní, atď. / je CA oprávnená navrhnúť objednávateľovi zvýšenie ceny. V prípade, že objednávateľ vyššiu cenu neakceptuje, je CA oprávnená jednostranne odstúpiť od zmluvy.

 

III. Platobné podmienky

1, CA má právo požadovať zálohu podľa dohody.

2, Objednávateľ má nárok na poskytnutie služieb len po zaplatení celej ceny pobytu. V prípade, že Objednávateľ z akýchkoľvek dôvodov nedodrží termín úhrady celej ceny pobytu, CA je oprávnená odstúpiť od uzavretej Zmluvy o pobyte a požadovať zaplatenie zmluvnej

pokuty podľa článku VII. týchto Zmluvných podmienok.

 

  1. Práva a povinnosti objednávateľa a účastníka rekreácie

1, K základným právam Objednávateľa patrí najmä:

a, právo na riadne poskytnutie zmluvne dohodnutých a zaplatených služieb v rozsahu a kvalite uvedenej v ponuke CA,

b, právo vyžadovať od CA informácie o podstatných skutočnostiach, ktoré sa týkajú zmluvne dohodnutých a zaplatených služieb,

c, právo byť oboznámený s prípadnými zmenami v zmluvne dohodnutých službách,

d, právo na reklamáciu nedostatkov a jej vybavenie v súlade s článkom VIII. týchto Zmluvných podmienok.

2, K základným povinnostiam Objednávateľa patrí najmä:

a, poskytnúť CA potrebnú súčinnosť k riadnemu zabezpečeniu a poskytnutiu služieb, predovšetkým pravdivo a úplne uvádzať všetky požadované údaje v Zmluve o pobyte vrátane ich akýchkoľvek neskorších zmien a predložiť ďalšie doklady podľa požiadavky CA,

b, nahlásiť účasť cudzích štátnych príslušníkov,

c, zaplatiť cenu pobytu v súlade s článkom III. týchto Zmluvných podmienok,

d, pri nástupe odovzdať zodpovedne vyplnené a podpísané „Vyhlásenie zákonného zástupcu“ o bezinfekčnosti a zdravotnom stave a prefotenú kartičku poistenca / prípadne originál / – (platí pre letné tábory),

e, dbať o včasné a riadne uplatnenie prípadných nárokov voči dodávateľovi služieb podľa článku VIII. týchto Zmluvných podmienok,

f, v prípade účastníkom pobytu úmyselne spôsobenej materiálnej škody na majetku dodávateľov CA túto okamžite / počas pobytu /odstrániť alebo finančne vyrovnať.

g, najneskôr týždeň pred začatím pobytu nahlásiť mená účastníkov pobytu.

h, najneskôr 3 dni pred začatím pobytu upresniť prípadné zmeny počtu účastníkov.

3, Povinnosťou Objednávateľa – právnickej osoby, ktorá je zodpovedná za zmluvný vzťah, je: a, oboznámiť svojich účastníkov (ich právnych zástupcov) s týmito Zmluvnými podmienkami ako aj s ďalšími informáciami, ktoré od CA obdrží, najmä ich však pravdivo informovať o rozsahu a kvalite služieb.

  1. K základným povinnostiam účastníka pobytu patrí:

a, počas celej doby pobytu sa riadiť pokynmi hlavného vedúceho a vedúcich pobytu a dodržiavať stanovený program ,

b, počínať si tak, aby nedošlo ku škodám na zdraví alebo majetku na úkor ostatných účastníkov, dodávateľov služieb alebo CA,

c, dodržať časy nástupu napobyt uvedený v „Pokynoch k nástupu“ s individuálnou alebo hromadnou dopravou / autobus má stanovenú čakaciu dobu max. 5min po uvedenom čase odchodu a CA nezodpovedá za prípadné jeho zmeškanie /,

  1. K základným povinnostiam zákonného zástupcu účastníka pobytu patrí (platí pre letné tábory):

a, počas celej doby pobytu rešpektovať pokyny hlavného vedúceho a vedúcich pobytu / nastupovanie do autobusu, zdržiavanie sa a prítomnosť v priestoroch rekreačného strediska bez súhlasu vedúcich, návštevy počas pobytu, atď. /,

b, v prípade nevhodného správania účastníka pobytu / nerešpektovanie pokynov, agresivita, vulgarizmus, požitie alkoholu, fajčenie cigariet, užívanie iných omamných látok, poškodzovanie majetku, rušenie nočného pokoja atď. / bezodkladne bez nároku na vrátenie poplatku za nečerpané služby zabezpečiť na svoje náklady jeho okamžitý odchod z pobytu.

 

  1. Povinnosti a práva CA

1, CA je povinná pred uzatvorením Zmluvy o pobyte informovať Objednávateľa o všetkých závažných skutočnostiach, ktoré sú jej známe a môžu mať vplyv na rozhodnutie záujemcu o kúpu pobytu.

2, CA je povinná najneskôr 7 dní pred začiatkom pobytu doručiť Objednávateľovi „Pokyny k nástupu“.

3, CA má právo neuzavrieť, resp. zrušiť zmluvný vzťah s účastníkom pobytu, ktorý nespĺňa podmienky uvedené vo „Vyhlásení zákonného zástupcu“ alebo ktorý mal v minulosti problémy podľa bodu IV.5.b týchto Zmluvných podmienok (platí pre letné tábory).

4, CA má právo v odôvodnených prípadoch zmeniť čas a miesto odchodu autobusu, nezodpovedá za meškanie dopravného prostriedku.

 

  1. Zmeny dohodnutých služieb, zrušenie pobytu

1, Ak je CA nútená pred začiatkom pobytu zmeniť podstatnú podmienku zmluvy, navrhne Objednávateľovi zmenu zmluvy. Ak navrhovaná zmena zmluvy vedie aj ku zmene ceny pobytu, musí sa v návrhu nová cena uviesť. Objednávateľ má právo rozhodnúť sa, či so zmenou súhlasí alebo či od zmluvy odstúpi bez zaplatenia zmluvných pokút. Svoje rozhodnutie musí písomne oznámiť CA.

2, CA má právo zrušiť pobyt najneskôr do 7 dní pred jeho začiatkom, ak uskutočnenie pobytu bude pre CA ekonomicky neúnosné. Ak CA pobyt zruší, je povinná túto skutočnosť Objednávateľovi oznámiť do 7 dní pred nástupom na pobyt.

3, CA má právo v prípade žiadosti Objednávateľa o presun zo zmluvne dohodnutého pobytu na iný účtovať si interný manipulačný poplatok, rovnako aj pri výmene / najneskôr 7 dní pred začiatkom pobytu / účastníka pobytu za iného.

4, CA si ďalej vyhradzuje právo zrušiť pobyt v dôsledku udalostí, ktorým nie je možné zabrániť ani pri vynaložení maximálneho úsilia alebo v dôsledku neobvyklých a nepredvídateľných okolností / politické udalosti, karanténa, extrémne počasie, zlyhanie prevádzky strediska, nedostatočná obsadenosť pobytu atď. /.

5, CA má právo na refundáciu finančných prostriedkov za služby poskytnuté nad rámec služieb dohodnutých v zmluve s Objednávateľom a ktoré boli poskytnuté účastníkovi pobytu so súhlasom Objednávateľa počas pobytu.

6, V prípade odmietnutia zákonného zástupcu účastníka pobytu zabezpečiť jeho predčasný odchod z pobytu z dôvodov uvedených v bode IV.5.b týchto Zmluvných podmienok má CA právo na refundáciu finančných prostriedkov vynaložených na zabezpečenie transportu k zákonnému zástupcovi / náhradné ubytovanie, dozor vedúceho, cestovné lístky atď. / – (platí pre letné tábory).

 

VII. Odstúpenie od zmluvy

1, CA môže pred začiatkom pobytu od zmluvy odstúpiť len z dôvodu zrušenia pobytu alebo z dôvodu porušenia zmluvne dohodnutých povinností Objednávateľom. Oznámenie o odstúpení od zmluvy s uvedením dôvodov zasiela CA Objednávateľovi uvedenému v zmluve o pobyte. Účinky odstúpenia od zmluvy nastávajú dňom odoslania oznámenia.

2, Objednávateľ má právo odstúpiť od zmluvy kedykoľvek pred začiatkom čerpania služieb bez udania dôvodu alebo z dôvodu porušenia povinností CA vyplývajúcich zo zmluvy. Oznámenie o odstúpení od zmluvy spíše Objednávateľ buď formou zápisu na predajnom mieste, kde tento zakúpil, alebo ho zašle na adresu CA doporučene, či napíše mail. Účinky odstúpenia od zmluvy nastávajú dňom spísania záznamu, prípadne dňom jeho doručenia.

3, Ak nie je dôvodom odstúpenia od zmluvy porušenie povinností CA, ktoré sú určené zmluvou, alebo ak CA odstúpi od zmluvy z dôvodu porušenia povinností Objednávateľom, je Objednávateľ povinný zaplatiť CA zmluvnú pokutu:

Do dňa uvedeného v zmluve o obstaraní pobytu: 0%

Po dni uvedenom v zmluve o obstaraní pobytu: 50% zo zálohovej platby

Menej ako 1 mesiac pred začiatkom pobytu: 70% z ceny objednaných služieb

4, Ak nenastúpi zákazník na pobyt, pobyt, alebo nevyčerpá službu cestovného ruchu bez predchádzajúceho odstúpenia od zmluvy, je povinný uhradiť 100% z vopred stanovenej predajnej ceny / predajnou cenou sa rozumie cena pobytu vrátane všetkých objednávateľom zakúpených služieb /.

5, CA má právo odrátať zmluvnú pokutu od preddavku alebo zaplatenej ceny doposiaľ objednaných služieb. CA je tiež povinná bezodkladne vrátiť Objednávateľovi zostatok zo zaplatenej ceny alebo zálohy podľa zrušenej zmluvy.

6, Storno poplatok sa neúčtuje v prípade, že k odstúpeniu od zmluvy dôjde zo závažných dôvodov (choroba, úmrtie v rodine). Závažným dôvodom nie je dovolenka ani iné mimoškolské a záujmové aktivity.

7, V prípade choroby je potrebné doložiť najneskôr 7 dní od začiatku podujatia lekársku správu. (platí v prípade letných táborov)

8, V prípade školy v prírode a lyžiarskeho kurzu je potrebné dokladať lekárske potvrdenie len v prípade, ak na pobyt nenastúpi viac ako 10% účastníkov.

 

VIII. Reklamácie, zodpovednosť za škody

1, V prípade, že rozsah alebo kvalita služieb sú nižšie ako bolo pôvodne dohodnuté v Zmluve o pobyte, vzniká zákazníkovi právo na reklamáciu. Zákazník je povinný uplatniť si právo na odstránenie chybne poskytnutej služby bezodkladne, a to priamo na mieste u dodávateľa služby alebo u povereného zástupcu CA tak, aby mohla byť zjednaná okamžitá náprava. Zástupca CA je povinný rozhodnúť o reklamácii ihneď v rámci svojich kompetencií.

2, Ak nie je možné zjednať nápravu na mieste, spíše zástupca CA s reklamujúcim protokol s označením pobytu, reklamujúcej osoby a predmetu reklamácie. Protokol podpíše zástupca CA alebo dodávateľ služby a reklamujúci. Zákazník je povinný tento protokol predložiť pri reklamácii v CA.

3, Svoje nároky je reklamujúci povinný písomne oznámiť bezodkladne v CA a to najneskôr do 3 mesiacov od ukončenia pobytu alebo pri neuskutočnení pobytu do 3 mesiacov, odkedy sa mal pobyt uskutočniť podľa zmluvy, inak právo zaniká. Na všetky reklamácie podané touto formou je povinná CA vyjadriť sa písomne a to najneskôr do 30 dní od obdržania reklamácie.

4, CA zodpovedá zákazníkovi za všetky služby v ich uvádzanej kvalite poskytnutej CA alebo zmluvnými dodávateľmi.

5, CA nezodpovedá za škodu, ktorú nezavinila ani ona, ani jej dodávatelia, ale vznikla zavinením účastníka pobytu, alebo tretej osoby.

6, CA na začiatku zahraničného pobytu vyberá vratnú kauciu slúžiacu na úhradu prípadných škôd spôsobených účastníkom pobytu v ubytovacom zariadení alebo dopravnom prostriedku.

 

  1. Cestovné poistenie, iné

1, Komplexné cestovné poistenie nie je zahnuté v cene, ak nie je v katalógu alebo v Zmluve o pobyte uvedené inak. Na podrobný rozsah poistenia a výšky poistných súm sa informujte v CA alebo na webovej stránke CA.

2, Poistný vzťah vzniká priamo medzi poisťovacou spoločnosťou a účastníkom pobytu. Pri nárokoch z poistnej udalosti je v jednaní priamo poisťovňa a účastník pobytu. CA neprislúcha posudzovať existenciu, prípadne výšku nárokov.

3, Charakteristika ubytovania, stravy a ostatných služieb tvoriacich pobyt je uvedená v katalógu a na webovej stránke CA, pre konkrétnejšie informácie / napr. podrobná trasa autobusu, program atď. / sa informujte v CA.

5, V prípade predčasného odchodu účastníka pobytu nespôsobeného zavinením CA nemá Objednávateľ nárok na vrátenie zvyšku platby za nečerpané služby. V prípade odchodu účastníka pobytu z dôvodu úrazu alebo zhoršeného zdravotného stavu, nemá účastník právo na vrátenie peňazí za nevyužité služby.

6, Zdravotník pobytu so súhlasom CA má právo rozhodnúť pri nástupe o prijatí respektíve neprijatí účastníka pobytu na základe vstupnej zdravotnej prehliadky, aktuálneho zdravotného stavu a údajov v „Prehlásení zákonného zástupcu“ (platí pre letné tábory).

7, CA si vyhradzuje právo zmeny programu oproti uvedenému v katalógu na základe aktuálnych poveternostných podmienok, záujmu účastníkov pobytu a pod.

  1. Lyžiarske kurzy a školy v prírode

1, Poskytovateľ zabezpečí služby dohodnuté v zmluve o obstaraní pobytu.

2, Objednávateľ je povinný skontrolovať si zmluvu, či služby a ceny v nej zahrnuté zodpovedajú ponuke z webovej stránky alebo katalógu.

3, Poskytovateľ zašle v predstihu objednávateľovi rooming list. Objednávateľ ho pošle vyplnený, pričom je povinný rozdeliť deti tak, aby obsadil čo najmenší počet izieb. V prípade obsadenia výrazne vyššieho počtu izieb je poskytovateľ oprávnený požadovať platbu za neobsadené lôžka podľa dohody s ubytovateľom.

4, Poskytovateľ vopred poskytne objednávateľovi jedálny lístok. V prípade požiadaviek na zmenu oznámi tieto zmeny v dostatočnom predstihu.

5, Poskytovateľ alebo ubytovateľ je oprávnený v čase konania lyžiarskeho kurzu/školy v prírode ubytovať inú skupinu alebo jednotlivcov a to tak, aby nebol neprimerane znížený komfort iných skupín.

6, V prípade, že sa poskytovateľ s objednávateľom na žiadosť objednávateľa vopred dohodnú na tom, že v čase konania kurzu/školy v prírode nebudú na stredisku ubytovaní iní hostia, je objednávateľ povinný dodržať počet účastníkov kurzu dohodnutých v zmluve, alebo uhradiť sumu za počet žiakov uvedených v zmluve.

7, V prípade požiadaviek objednávateľa nad rámec zmluvne dojednaných podmienok, ktoré vznikli počas alebo bezprostredne pred začatím kurzu/školy v prírode, je poskytovateľ oprávnený zahrnúť zvýšené náklady do konečnej ceny a to aj bez zmluvného dojednania.

 

 

  1. Záverečné ustanovenia

1, Všetky údaje a pokyny obsiahnuté v katalógu, prípadne ponukovom liste CA o službách, ich cenách a cestovných podmienkach zodpovedajú informáciám známym v dobe tlače (1.9.2025) a CA si vyhradzuje právo ich zmeny od uzatvorenia Zmluvy o pobyte.

Dňa 1.9.2025 vo Chvojnici